sobota, 15 lipca 2017

Gościnny weekend - Gdzie szczęście mieszka w ogrodzie...

Cześć!
Właśnie jestem na urlopie 😊



Zapraszam więc do mojego wakacyjnego azylu, gdzie każdy poranek budzi uśmiech na twarzy i każdy nowy pączek kwiatu rodzi błysk w oku.  

Czy znacie takie powiedzenie - "Kto pielęgnuje ogród, ten pielęgnuje szczęście"?

Moje szczęście od ponad 10 lat mieszka właśnie tutaj
- między wsią, rzeką i lasem.
Tu zróbcie sobie przystanek i zajrzyjcie do mnie :)
Zapraszam. 




Mój letni dom nazywa się Wiesiołówka, od imienia mojego taty, który go budował.
Niestety, choć jego życzeniem było osiąść tu na dłużej - już na emeryturze, nie zdążył...
Miesiąc przed emeryturą zmarł. 


Od tamtego czasu to miejsce stało się moim miejscem na ziemi 💗
a ogród - ogromną pasją i miłością.

Żeby coś się zdarzyło
Żeby mogło się zdarzyć
I zjawiła się miłość
Trzeba marzyć

- Jonasz Kofta - "Trzeba marzyć"
 

Widzicie tę winorośl ?
 Chce za wszelką cenę wedrzeć się do naszej sypialni.

Właśnie w gęstwinie jej liści, pod oknem, w gniazdku uwitym przez drozda, urodziły się nam dzieci.😊
Są bardzo głodne, piszczą jak małe kurczaczki i otwierają szeroko swoje żółte dzioby.
Jeszcze wczoraj leżały tam cicho cztery zielone jajeczka.
Moja kotka też tam zagląda o poranku przez uchylone okno, a potem ja za nią cichutko podglądam ptasią mamę.
O dziwo ptaszek nie uciekł, nie porzucił jajek.


To było tak: w ciemności nocy
Z gałązki wylazł żywy pączek
Rozklejał się ptakami kwiląc;
O świcie westchnął.
To był początek

- Julian Tuwim - "To było tak"


Znam tutaj wiele drzew,





 każdy krzew i kwiat.
Są dla mnie jak dzieci.
Sadzę, pielęgnuję, śpiewam i rozmawiam z nimi, a one zaglądają do moich okien i chętnie weszłyby do środka ( chwasty też 😜)


W ciszy poranka jest nadzieja,
otwierasz okno pełne słońca.
Jeszcze nie jesteś wcale pewna
czy przebudziłaś się do końca.

- Marek Grechuta - "W ciszy poranka"

   


Tutaj znalazły miejsce stare przedmioty z duszą, które wraz z mężem zbieramy.
Wypełniają one dom, werandę i ogród.
Lubię je przestawiać w różne miejsca.
Uwielbiam ich sielski klimat.



 


 






 
Co roku dokupuję nowe rośliny, coś zmieniam, przesadzam, opłakuję te, które nie przeżyły mroźnej zimy.

Ogród, który sobie wymarzyłam to ogród trochę dziki, trochę leśny, trochę sielski.

Zapraszam Was na przechadzkę.

To ulubione hortensje - Anabelle ( dla znajomych Anabelki 😊 )
Z dnia na dzień mają coraz większe głowy. Wyglądają zjawiskowo - jak śnieżne kule.


I róże, które uwielbiam.
Lecz piachy i kwaśna gleba to nie jest to, co róże kochają najbardziej 😔


 

Z kwiatów jestem
Z ptasiego skrzydła
wiatr we mnie mieszka
kiedy rozwinięta wiatr chłonę
krople zielonego deszczu
budzą mnie z wiosną
i przecieram oczy

- Halina Poświatowska -



 
 


 Takie dziś oczy mam niebieskie
jakby po walcu lub po chmurze,
taką mam w sercu kruchą łezkę
jak kropla, która rzeźbi różę...

- Agnieszka Osiecka - "Jak kropla, która rzeźbi różę"


Barwy ze słońca są. Bo ono nie ma
Żadnej osobnej barwy, bo ma wszystkie.
I cała ziemia jest niby poemat,
A słońce nad nią przedstawia artystę.

Kto chce malować świat w barwnej postaci,
Niechaj nie patrzy nigdy prosto w słońce.
Bo pamięć rzeczy, które widział, straci,
Łzy tylko w oczach zostaną piekące.

Niechaj przyklęknie, twarz ku trawie schyli
I patrzy w promień od ziemi odbity.
Tam znajdzie wszystko, cośmy porzucili
Gwiazdy i róże, i zmierzchy, i świty.

- Czesław Miłosz - "Słońce"  

















 


 



  











Tutaj każdy z nas odpoczywa po swojemu 😉









 
(rysunek mojej córki)


 


Tu nie tylko ja odnalazłam miłość :) 


Dam ci wody z mego dzbana,
Dam ci cukru, dam ci siana,
Dam bryłę szczerej soli, gleń świeżego chleba
I przez okno otwarte przychylę ci nieba.
Nie sęp oczu brwi sitowiem,
Powiem tobie, wszystko powiem!
A gdy noc już nastanie, pozamykam dźwierze
I wspólnie odmówimy wieczorne pacierze.


- Bolesław Leśmian - "Koń"


 








A co robię ja?


- Już Wam mówiłam?
  - W moim ogrodzie jestem królową
😄
a królowa robi to, co chce!






Słońce już zachodzi, czas się pożegnać...







W ziarenku piasku ujrzeć cały świat,
Całe niebo 
- w kwiatku koniczyny,
Nieskończoność zmieścić w dłoni małej,
Wieczność poznać w ciągu godziny.

- William Blake - " Proroctwa niewinności"

A gdzie mieszka Wasze szczęście?



Małgosia

p.s. Do zobaczenia w Pracowni Three Wishes :)

5 komentarzy:

  1. Piękne miejsce :)
    Miło było choć na chwilę przenieść się do Twojego królestwa :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję i zapraszam częściej:) Miłej niedzieli, ściskam gorąco!

      Usuń
  2. Gosia, wpraszam się na kawkę! ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie taka okazja :) Właśnie szykuję się do powrotu. W sobotę - warsztaty w pracowni.

      Usuń
  3. Piękne klimatyczne miejsce,nic dziwnego że mieszkają w niej artystyczne dusze

    OdpowiedzUsuń